Thursday, May 12, 2005

Donderdag 12 mei - Daar istie weer!

Donderdag 12 mei

Zo, even de stilte doorbreken.

Het is lang geleden dat ik hier wat neergeschreven heb. Dit gegeven wordt veroorzaakt door het simpele edoch onoverkomelijke feit ik op het moment bijzonder weinig meemaak. Mijn dagen bestaan uit studeren en worstelen met een accuut writersblock. Aankomende dinsdag is het allemaal voorbij. Het laatste paper moet dan ingeleverd worden en dan vervolgens s’ochtends nog eventjes een tentamen ergens heen koppen. Het zal mijn laatste dinsdag zijn hier in Texas. De afgelopen weken heb ik het erg druk gehad met studeren. Ik heb nog nooit zoveel gestudeerd als hier. Het valt me best zwaar. Het onder woorden brengen van je gedachten en deze vervolgens neerzetten op papier in het engels blijft een dagelijkse worsteling.
Vannacht en morgen ‘even’ keihard doortrekken om nog een pagina of 12 aan paper eruit te knallen. Dan heb ik nog het weekend en maandag om het open boek tentamen voor te bereiden. Gelukkig is de stof wel interessant, de doden vliegen je om de oren… wat wil je ook met capital punishment.
Het begint hier in Austin steeds warmer en benauwder te worden de pollendichtheid schijnt nog nooit zo hoog te zijn geweest. Voor de meeste huisgenoten is het semester inmiddels afgelopen. Rogier en ik zijn de enigen die nog tentamens hebben. De laatste dagen hier in Texas zullen voor mij bestaan uit vooral niet al te veel doen. Wat laatste films zien (Kingdom of heaven en de nieuwste star wars) en de laatste dollars uitgeven. Wellicht dat ik nog ergens een flesje Heineken kan opduiken, om alvast een klein stukje voor te proeven van wat me thuis te wachten staat. Ik kan geen cola light meer zien. (bij wijze van spreken dan, niet echt natuurlijk)