Sunday, April 17, 2005

Zaterdag 16 april - Sin City

Zaterdag 16 april

Een van de fijne dingen van Amerika is dat ‘we’ hier voorlopen wat betreft de releases van nieuwe films. Vanavond met Rogier naar Sin City geweest. Een prachtige verfilming van een stripverhaal. Vrijwel geheel in zwart wit met hier en daar een veeg kleur. Sin City is één grote orgie van (visueel) geweld die Kill Bill qua geweldintensiteit op ruime afstand achter zich laat (...).
De film is hier R rated. Dat wil zeggen dat alleen kinderen boven de 18 naar binnen mogen… In een van de recensie werd zelfs aangeraden om kinderen onder deze leeftijd niet in de buurt van de bioscoop te laten komen.
Ik heb me prima vermaakt tijdens de film. De oudere dame naast mij overigens ook, af en toe rolde er wel een what the f#ck over haar conservatieve lippen.

2 quotes uit de film:

Marv: [at his own execution] Would you hurry it up? I haven't got all day.

Stuka - [after getting shot with an arrow] Hey... Will ya look at that? It's right through me. Guys, look. It's cut a hole right through me.
Bozo #1}-- There's something wrapped around it. Some kind of note.
Manute - Give it to me.
Stuka -- Guys, this is starting to really hurt. Just look at it. It's poked a hole right through me. Guys?
Manute - [reading the note] McCarthy, you fool.
Stuka -- Guys, don't you think maybe somebody oughta call a doctor for me or something? This isn't the kind of thing you just ignore, guys.
Manute - Out back. Everyone. Bring the women.
Stuka -- Guys?

Na de film naar huis gelopen door nachtelijk Austin (ongeveer een uur)