Wednesday, March 09, 2005

Dinsdag 8 maart - Countdown

Dinsdag 8 maart

Nog maar een paar dagen en dan kan ik eindelijk Austin ontvluchten voor een periode van 9 dagen. Bij de meeting van afgelopen zondag hebben we een hele lijst met noodzakelijkheden meegekregen. Vanmorgen heb ik bij het Outdoor Center een slaapzak en een sleeping pad geregeld. De kosten: 25$ voor een hele week. Ik ga mijn slaap hard nodig hebben. Die 25$ heb ik dan ook best over voor een goede nachtrust in de Big Bend…
Een groot deel van de benodigdheden op de lijst is bedoeld om andere benodigdheden droog te houden. S’avonds via een huisgenote een lift geregeld naar de Target. Supergrote winkel waar werkelijk bijna alles te vinden is. Vrijdag ga ik met Sivek, een jongen uit de kanoploeg, naar een grote outdoor winkel om de laatste dingen aan te schaffen. Ik ben nog op zoek naar iets om mijn camera in te vervoeren en vooral droog te houden. De tocht door de Lower Canyons zal vrij basic zijn. 9 dagen zonder warm en stromend water, geen douche en toilet. Heerlijk een weekje vervuilen. Slapen doen we in de buitenlucht op de met rotsen beklede oevers van de Rio Grande.
Ik heb er zin an.