Sunday, March 27, 2005

Zondag 27 maart - Bad Whore Movie night

Zondag 27 maart

Er rust een vloek op de zaterdagen en zondagen in Austin. Het weer is wederom niet om over naar huis te schrijven…
Gelukkig is het paaszondag. Een waar feest! Mevrouw J. een Braziliaanse kenau waar ik stiekem een beetje bang voor ben, heeft samen met een van de karakters uit de boeken van Harry Potter gezorgd voor een gedekte tafel en een paasbeste brunch. Dit alles inclusief kalkoen en grote flessen witte wijn. Daar mijn relatie met grote flessen witte wijn ook al niet om over naar huis te schrijven is, consumeer ik deze druivendrank dan ook met mate.
Enigszins rozig geworden door de beperkte consumptie van de goedkope witte wijn duik ik na de brunch nog even mijn nest in. Daarna is de tijd om te studeren aangebroken.

S’avonds na het eten bij Kerby lane een bad whore movie gekeken. Dit vraagt wellicht om enige uitleg. Enige tijd geleden vroeg Liz (een huisgenote) of ik zin had om op de kamer van Nicole naar een bad horror te kijken. Haar Amerikaanse accent is echter zo sterk dat ik er niets anders van kon maken dan bad whore, wat zoveel betekent als een slechte dame van lichte zeden. Ik heb me meer dan een kwartier lang afgevraagd waarom ik in hemelsnaam met Liz naar een slechte hoer zou willen kijken in de kamer van Nicole…
De term Bad Whore ter indicatie van een slechte horror film is echter wel blijven hangen in het huis. Vanavond wederom bad whore movie night. De film van vandaag: Night of the Creeps.

Twee memorabele quotes:

Detective Cameron: Well, girls, the good news is your dates are here.
Sorority Sister: What's the bad news?
Detective Cameron: They're dead…

Detective Cameron: Corpses that have been dead for twenty-seven years do not
get up and go for a walk by themselves!