Friday, March 11, 2005

Donderdag 10 maart - Cooking with my eyes closed

Donderdag 10 maart

Het was vandaag een schitterde dag. Erg zonnig en warm. S’ochtends aan mijn paper gewerkt. Tijdens de hoognodige break naar buiten geweest. Op mijn weg naar de Starbucks, voor een bak koffie, enkele foto’s gemaakt van wat kleurrijke muurschilderingen. Je ziet ze hier redelijk veel. Het is naar mijn mening een aardige manier om de muren graffiti vrij te houden en het fleurt de boel zeker op. Het resultaat van deze tocht is hieronder te bewonderen. Ook nog een foto van gemaakt van een (gas?)pijp en het bange stopcontact op de wc dat mij al dagen danig fascineert.
Om 1 uur begonnen met koken. Heb als kok in het huis nog net niet de status van Jamie Oliver bereikt… Feit is dat er regelmatig niet al te best gekookt wordt. Ik ben, tot nog toe, een positieve uitzondering die deze regel helaas bevestigt.
Koken is niet zo moeilijk. Voor mijn eigen bestwil heb ik een aantal recepten ingeleverd die ik bijna blind kan koken. Dit blind koken leverde me vandaag echter wel twee brandblaren op.
Noot aan mezelf: voortaan niet, herhaal niet, met blote handen een ovenplaat met aardappels uit de oven proberen te halen. Einde noot…

Vandaag gebakken kip en tofu in pindasaus (en niet de Wyko variant…) gecombineerd met boontjes en aardappels uit de oven (afgekeken van Rubby’s).
Al verschillende aanvragen gehad voor het recept van de pindasaus. Suvrit, een van de huisgenoten, wil dat ik samen met Onur (een andere kok) de rest van het jaar kook. Ik heb vriendelijk bedankt.

S’avonds gecrashed na het koken. Om 10 uur de film Hellboy gekeken. Bijzonder onzinnige film. Dom popcorn vermaak met idiote teksten op debiele momenten. Niet echt een aanrader. De rest van de avond verder gewerkt aan m’n paper. Het is inmiddels één uur. Tijd om te gaan slapen.