Thursday, March 03, 2005

Donderdag 3 maart - Pastorale

Donderdag 3 maart

Donderdag Kookdag. Maar eerst een college van Dix.
Mijn buurvrouw in de collegebanken is gefascineerd door “that bag you have”. “What’s in it?” wil ze weten. De meeste mensen die mij kennen weten dat ik altijd loop te klooien met mijn sleutelhoesje. Met “that bag” bedoelt ze dus dat befaamde zwarte hoesje. Ik leg haar uit dat er “keys in that bag” zitten en dat 'that bag' ervoor zorgt dat er geen gaten in mijn broekzakken ontstaan. Ergens denk ik dat zij dacht dat er drugs in zouden zitten, of iets anders, in ieder geval iets dat het Texaanse licht niet zou kunnen verdragen.
Duidelijk teleurgesteld mompelt ze nog wat over het feit dat haar kleren niet zo duur zijn dat ze bescherming nodig hebben. Ik voel me een ontzettende Roy. Mijn kleren zijn ook niet duur. Maar het is gewoon rete-irritant als er gaten in mijn broekzakken ontstaan MUTS!

Na het college naar huis. Ik vertik het om de wormaglasachtigejellysubstantienoodles te eten die in de warmhoudbakken liggen. (er zal ongetwijfeld een beter woord voor zijn). Het wordt een eitje bakken dus in combinatie met wat ‘lekkere’ eeuwig goedblijvende boterhammen.
S’middags praktisch de hele middag gekookt. Voor het eerst in mijn leven Falafel gemaakt. Het eindresultaat smaakt goed. Tijdens het koken Oude Nederlandse hits gedraaid, oo sentiment. Verschillende huisgenoten komen bezorgt kijken en vragen of het allemaal nog wel goed met me gaat. Maartje dreigt me wat aan te doen als ik voor de 80ste keer De Pastorale opzet. De rest van de kookmiddag maar geluisterd naar 50 cents…
Vanavond niet veel meer doen. Morgen moet we heel vroeg op. Fieldtrip naar Huntsville.