Tuesday, January 11, 2005

Dinsdag 11 januari - Brood

Dinsdag 11 januari

In het 1912 bakte A.S. Newburg in Austin s’ werelds grootste brood.
Het kunststukje was 73,48 kg zwaar, 304,80 cm lang, 45,72 cm breed en 45,72 cm hoog.
Het kostte ruim een uur om het brood te bakken 162 families konden er een dag van eten of één familie kon er 162 dagen van eten.
Dit lezende vraag ik me af; waarom werd er na die historische dag geen brood meer gebakken in Austin? Er is hier buiten de Malls (waar ze dus echt brood hebben wat volgens mij nooit bederft) geen brood verkrijgbaar. Iemand die een bakkerij zou beginnen in het centrum heeft goud in handen…
Correctie; de CVS hier om de hoek verkoopt brood, helaas wel van het soort dat Niet na vier dagen groen uitslaat… Heimwee naar Leiden.

Vanmorgen op tijd eruit. Eerst naar Regina, de kantoormevrouw van collegehouses, om de huur te betalen. Regina is echter nog niet aanwezig als Rogier en ik bij haar kantoor arriveren. Tijdens het wachten zoekt Rogier contact met Moberg de assistent van professor Deitch. We krijgen Moberg te pakken en hij zal ervoor zorgen we ons in kunnen schrijven voor het vak van prof. Deitch (criminal justice policy). Wanneer Regina arriveert blijkt ze niet overweg te kunnen met mijn internationale bankcheque. Één van de belemmeringen is dat haar nagels in de weg zitten, stuk voor stuk ruim 15 cm lang.
Ik beloof Regina dat ik zelf de gegevens zal opzoeken van de bank van collegehouses. Ze vindt het allemaal best zolang ik maar voor de 25ste de 2527,33$ dollar heb betaald. Tegen de huidige koers is dat ongeveer €1958,41
Na het bezoek aan het kantoor van Regina gaan Rogier en ik Marie M. opzoeken. Marie is blij ons te zien en helpt ons met onze vragen. Er lijken weinig problemen te zijn, sporten voor punten kan echter niet.
We willen proberen om voor de resterende 1 á 2 credits die we nog nodig hebben (10 in totaal) een onderzoek te doen voor professor E. Mark Warr ( de schrijver van het boek Companions in Crime én wereldberoemd criminoloog/socioloog). Helaas is hij niet op zijn kantoor in het gebouw van de sociologie faculteit.
S’middags stuur ik hem een mailtje met de vraag of hij wat voor ons kan betekenen. Tot op heden nog geen reactie gehad.

Tot nog toe ziet het vakkenpakket er zo uit;

Criminal law I – professor Dix – 4 credits
http://www.utexas.edu/law/faculty/profile.php?id=DIXGE

Capital Punishment – professor Owen – 2 credits
http://www.utexas.edu/law/faculty/profile.php?id=OWENRC

Criminal Justice Policy - professor Deitch – 3 credits
http://www.utexas.edu/lbj/faculty/deitch.html

S’avonds een filmpje op de laptop gekeken “Kids”. Kids is een naargeestig drama over opgroeiende jeugd in New York die zich te buiten gaan aan alles wat god verboden heeft. De kids in de film verschillen, in ieder geval qua uiterlijk, niet veel van de kids die je hierop straat doelloos ziet rondhangen.
Rond een uur of 9 nog wat tijdschriften gehaald bij de CVS (People en Time) de Covers van beide bladen zijn gevuld met foto’s van de Tsunami ramp. Time kopt alleen Tsunami (special report.). De People heeft een wat gevuldere cover. Niet alleen kan ik binnenin lezen over de Amazing Survival Stories maar ook over de Hottest New year’s Parties en niet te vergeten Brad en Jen’s Romantic Getaway. Laat ik het beste maar voor het laatst bewaren. Ik begin in People.
Morgen definitief inschrijven voor vakken.