Monday, January 17, 2005

Maandag 17 januari - bankaardappel

Maandag 17 januari

De wereld der dingen zit eigenlijk heel eenvoudig in elkaar. In feite kunnen we de wereld der dingen in twee groepen verdelen; aan de ene kant hebben we de dingen die in een spuitbus thuishoren aan de andere kant hebben we dingen die niet in een spuitbus thuishoren. Heel eenvoudig dus.
Helaas de wereld blijkt een stuk ingewikkelder in elkaar te zitten dan ik altijd dacht. In Amerika stoppen ze namelijk dingen in spuitbussen die daar eigenlijk niet in zouden moeten zitten.
In Amerika stoppen ze ALLES in een spuitbus. Hier een klein rijtje met dingen die ze in Amerika zoal in spuitbussen verkopen: Jam, Kaas (!), Vlees, Koffiemelk en Aardappelpuree.
Vooral de kaas en het vlees intrigeren me enorm. Ik vraag me af hoeveel chemicaliën er aan te pas komen om kaas en vlees in een vloeibare toestand in een spuitbus te stoppen…
Raar Land.

Vandaag is het hier Martin Luther King dag. Niet heel veel van gemerkt. Voor de meeste mensen in 21st is het een reden om net nog wat langer in het bed te blijven liggen. Zo ook voor mij. S’middags vooral studeren, morgen beginnen de eerste colleges alweer (Criminal Law. Mass Media Law en Capital Punishment). Krijg nog een mailtje van prof. Deitch met d planning voor de komende tijd, het ziet er naar uit dat ik het behoorlijk druk ga krijgen. Inbegrepen zijn wel één of twee dagtripjes naar een Amerikaanse gevangenis, nice!.

S’avonds naar Laurel House voor eten (kip met rijst) en de oriëntatie voor de nieuwkomers. We krijgen een rondleiding door het huis en de keuken van Nash, de wandelende amerikaanse bankaardappel die iets doet met taal.
Terug op 21st studeren. Nog enkele dagen en dan hoef ik hier niet meer te zijn.