Friday, February 11, 2005

Donderdag 10 februari - Nog meer thuis in een flesjes

Donderdag 10 februari

S’morgens naar college Criminal Law. Een eigenaardige mengelmoes van civil law en criminal law wordt behandeld. De 50 minuten vliegen voorbij… Tussen de theorie door wat heen en weer msn-en met Nederland.
Na het college naar huis om wat onderwerpen te googlen voor een paper. Voornamelijk gezocht op de trefwoorden: terrorist en gevangenis en rekrutering. De combinatie van deze woorden levert een aantal aardige resultaten op. Ik denk dat ik me hier verder op ga richten de komende tijd.
S’middags koken. Een aantal dagen geleden recepten ingeleverd bij Tim de kokcoördinatormeneer. Ga me vandaag wagen aan een kopie van de pikante kip zoals die op Augustinus wordt geserveerd. Eergister een goed gesprek gehad met Gris, alle ingrediënten zijn dan ook aanwezig. Het lukt allemaal bijzonder goed vandaag. Begin steeds beter de weg te vinden in de keuken en het fornuis (type bakbeest) wordt ook steeds vertrouwder. Geen aangebrande dingen dus en zelfs de tofu lijkt iets van smaak te hebben opgedaan tijdens het marineren (rode pepers, heel veel knoflook en lemonjuice). Aangezien groente gelijk staat aan broccoli (en ik haat broccoli) heb ik de zelfgefabriceerde Bonduelle Mexico© mix geïntroduceerd. Hier en daar vallen vallen mensen van hun stoel van verbazing over zoveel creativiteit. De Mexico mix© wordt vergezeld door gebakken aardappels in schil en de in chilisaus gemarineerde kip met paprika (bellpeppers).
Voor de verdoemde vegetariërs is er wederom tofu… als er één reden is om vlees te gaan eten.
5 uur achter elkaar koken is een aardige klus en ik heb het dan ook helemaal gehad na het eten. Besluit stoom te gaan afblazen in de Gym.
2 uur lang fitnessen en tv kijken tegelijk. Soms heeft Amerika best leuke kanten.
Één van de programma’s gaat over een ter dood veroordeelde die eigenlijk onschuldig was maar toch 10 jaar heeft gezeten vanwege zijn slechte tanden en toen na 10 jaar werd vrijgelaten omdat het niet zijn tanden waren maar die van een ander in dat lijk dus en nu wil hij dan ook van die tanden af en gelukkig geven de mensen van extreem make-overs hem die kans zodat hij na wat hakken en zagen weer met een stralende lach de vrije wereld in mag tegelijkertijd worden er ook nog wat andere mensen en huizen verbouwd en maakt John of God iedereen weer beter! Het was een leuk en echt Amerikaans programma…
S’avonds nog met wat huisgenoten naar de engelse Pup Duck en dog. Veel verschillende bieren op tap en in de fles. Ik heb het bij Hoegaarden gehouden…