Sunday, February 13, 2005

Zondag 13 februari - tresspassing

Zondag 13 februari

Een zondag zoals veel zondagen zijn. Saai dus. Zondag mag wat mij betreft afgeschaft worden. Geen zondagen meer. Gewoon van de zaterdag naar de maandag. Of eigenlijk nog beter; zaterdag twee keer zo lang maken. Veel beter dan de maandag een dag eerder laten beginnen.
De brunch is zo goed als niet te eten. Iets met worst in combinatie met een soort bonensoep. De kleur is bruin. De soep wordt geserveerd met, hoe verrassend, witte rijst.
Wanneer de zondag afgeschaft zou worden hoef ik hier slechts 6 dagen per week witte rijst te eten… Ik neem me vandaag voor om de rijst uit al mijn menu’s te verbannen. Groente zullen ze eten! No more rice (and Rice).
Het materiaal voor de class van Deitch van morgen is erg droog en de verschillende stukken vertellen vrijwel allemaal hetzelfde vage verhaal op een andere manier. Uit wanhoop maar weer anderhalf uur wezen fitnessen. S’middags spreek ik met Rogier en Maartje af om s’avonds te gaan eten bij Ruby’s BBQ. Op het laatste moment beseft Maartje echter dat ze nog labor te doen heeft voor het huis. Geen normaal eten dan ook vanavond maar pizza.
We komen terecht bij een ietwat aftandse pizzahut. Houten lambrisering en een jaren 60 sfeertje. Edoch het eten is goed en de ADHD-ober is briljant in zijn eigenaardigheden. Turbobediening met geluid. “Woe-oe” is zijn kreet elke keer wanneer hij langskomt (gemiddeld twee keer in de anderhalve minuut). De pizza’s zijn goed en de drankjes zijn koud.
Thuisgekomen nog een discussie gehad met Ruben (huisfossiel) over extreemrechts in Europa en de immigratiepolitiek schuine streep problematiek. DiscussiĆ«ren blijft lastig in een taal die niet je moerstaal is. Wel weten wat je wil zeggen maar niet meteen de woorden kunnen vinden om je menig onder woorden te kunnen brengen. Toch interessant om eens de ‘Amerikaanse’ visie op het geheel te horen.
De eerste crime in Austin gepleegd door twee Nederlanders is vanavond een feit geworden. Bewapend met een ladder zijn Rogier en ik aan het trespassen geweest om de basketbal van Rogier van een ommuurd schoolterrein af te halen. Gelukkig was er geen politie in de buurt en was de bewakingshond een blokje om.