Tuesday, February 22, 2005

Maandag 21 februari - Morons!

Maandag 21 februari

Just for the english readers. The Postbank is a pretty crapy Bank and they’ve lost a customer today! Morons!

Vanmorgen vroeg opgestaan om me geestelijk voor te bereiden op een confrontatie met het kantoor van collegehouses. Na wat zoekwerk bleek de bankcheque geweigerd te zijn door Wells Fargo. Groot vraagteken bleef waarom. Samen met Allan (directeur) alle opties nagegaan en heb in ieder geval tot vrijdag gekregen om het een en ander te regelen.

S’middags college van Deitch. Vandaag twee interessante gastsprekers. Een rechter en een directeurachtig manspersoon van het probationsysteem.

S’avonds gestudeerd en een filmpje gekeken. Daarna ruzie gezocht met de postbank. Op de website van de postbank is de volgende informatie te vinden:

“Bankcheque” Tot zover begrijp ik het.
”Met een bankcheque kunt u zowel geld overmaken naar het buitenland en geld ontvangen uit het buitenland. Het is een veel voorkomend betaalmiddel in landen als Frankrijk, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.”
Ideaal! ik zit immers in de Verenigde Staten. Ik wil geld overmaken naar het buitenland:de Verenigde Staten. Dat het in dit machtige land ook nog eens een veel voorkomend betaalmiddel is doet mijn hart helemaal goed.

”Belangrijkste kenmerken”
Ha! Nu gaan we opletten.

“A)Eenvoudig geld overmaken naar en ontvangen vanuit het buitenland”
Tjee, net wat ik nodig heb….

“B)U schrijft een bankcheque uit met een internationale overschrijvingskaart”
Daar heb ik er een paar van liggen, no problemo!

“C)Het bedrag van een verzilverde cheque kan niet contant worden opgenomen, maar wordt op een Giro- of bankrekening gestort”
Staat genoteerd.

Wat de lieve mensen van de o zo geweldige postbank er voor het gemak en ter klantvriendelijkheid maar even niet bij vertellen is het volgende:

IK, de uitschrijver van de bankcheque, moet ZELF de cheque naar Nederland sturen zodat zij, lees: de postbank, het geld kunnen overmaken.
Als betaalmiddel is de Bankcheque dus een ramp.

“Kosten uitschrijven bankchequeBetalen met een bankcheque kost € 12 binnen de Europese Unie* en € 14,50 daarbuiten”
Die 12 euro mogen ze wat mij betreft houden. Echter in mijn kleine achterlijke visie is de bankcheque geen BETAALMIDDEL maar een doodordinaire overschrijfkaart waar je dus, wanneer je al in het buitenland bent, totaal niets, nakkes, nada aan hebt.

De bankcheque functioneert dus niet als direct betaalmiddel, ik kan dus niet in een winkel een dergelijke cheque uitschrijven. Punt A: “Eenvoudig geld overmaken naar en ontvangen vanuit het buitenland.” Komt dan ook te vervallen…

De postbank (al zouden ze de naam bank niet eens mogen dragen) is een klant kwijt. BIJ DEZE!

Just for the english readers. The Postbank is a pretty crapy Bank and they’ve lost a customer today! Morons!