Sunday, February 27, 2005

Zondag 27 februari - I know you. You know you. And I know you know that I know you

Zondag 27 februari

Gister dacht ik moeder natuur volledig door te hebben. Vandaag bewijst zij echter mijn ongelijk…Schreef ik gister nog dat de weekenden in Austin nat en koud zijn, thans moet ik hier bekennen dat het vandaag een stralende dag is geweest. De zon scheen en de temperatuur was zeer aangenaam. Op dagen als deze is het moeilijk om achter de studieboeken te kruipen, hoe interessant het in de boeken behandelde onderwerp ook moge zijn. Edoch, mijn geest is sterk en de verlokkingen van al het moois wat zich buiten de muren van mijn knusse kamer bevind weet ik met opgeheven hoofd te weerstaan. Helaas, de werkelijkheid is anders… Als een junk op zoek naar een shot, zo begeef ik mij richting het zonlicht.
Enfin uiteindelijk samen met Rogier en Maartje enige tijd op het kleine terras van Starbucks doorgebracht dit onder het genot van een grote cappucino.
Ook nog even op zoek geweest naar korte broeken in de winkels op Guadaloupe. Over enige tijd wordt het hier in het Texaanse simpelweg te warm om in lange broeken rond te lopen (tot mijn grote spijt.) Het rare van de korte broeken in Austin is dat ze (de korte broeken) korter zijn dan lange broeken, wat logisch is, maar zeker anderhalf keer duurder zijn in vergelijking tot hun grote broers, wat mij dan weer enigszins bevreemd…
S’avonds een poging gedaan de oscars te kijken. Ik hield het vrij snel voor gezien; De show wordt immers elk jaar uitgezonden, dus er komt vast nog wel eens een gelegenheid om de uitreiking te bekijken. Op mijn kamer een film gkeken; Dodgeball: True underdog story. Hieronder enkele quotes;

-In some cultures, they only eat vomit. I never been there, but I read about it… in a book.
White Goodman

-I know you. You know you. And I know you know that I know you.
White Goodman:

-Is it necessary for me to drink my own urine? Probably not, but I do it anyways. It's sterile and I like the taste.
Patches O'Houlihan

White Goodman: Donde esta la biblioteca?
Peter La Fleur: What?
White Goodman: I'm thinking of opening a new Globo Gym down in Mexico City, so I've been boning up on my Spanish.

Ik ben geen fan van dit soort films maar deze was, tegen de verwachting in, bijzonder vermakelijk…